torsdag 31 maj 2007

Ricky Gervais i extra fin form

Han är för mig så oerhört starkt förknippad som den tafflige kontorschefen David Brent i världens bästa komediserie alla kategorier, "The Office". Därför har jag så svårt att se Ricky Gervais i andra roller. Han ÄR David Brent.
I SVT rullar nu Ricky Gervais andra säsong av "Extras" och igår tog den fart. Jag kunde släppa chefsbilden ett tag i ett lysande avsnitt med gästspel av Chris Martin. Coldplay-sångaren spelade en cameoroll. Han var dryg och självupptagen och ville för allt i världen promota senaste Coldplay-skivan. Och han tjatade in sig i Andy Millmans (Rickys rollfigur) egna sitcom.
Naturligtvis fick Andy en massa skit av tv-recensenterna för att han desperat bjudit in Coldplay-sångaren. Och sen scenerna på Bafta-galan. Så förnedrande för Andy.
Ja, ni hör. Jag är alldeles till mig. Vilket avsnitt.
Jag går ner på knä inför Ricky Gervais.