lördag 5 maj 2007

Veikko rapporterar

Kallt i Helsingfors. 4-5 grader och mulet. Staden ligger så nära havet förklarar farbror Veikko. Men det kommer värme till på måndagen.
Ringde min farbror i Helsingfors igår för att kolla läget och boka in en släktträff när jag ändå är där i en vecka. På onsdag kanske. Längst upp i vårt hotell finns en god restaurang.
Sa att jag gillade Finlands bidrag.
- Javisst men den är så sönderspelad i Finland. Men i och med att den är så omedelbar kanske den går hem, säger Veikko.
- Även jag tycker att den har något, påpekar han.
Veikko är annars en countryälskare. När jag var tolv år gav han mig en kassett med Johnny Cash. Jag fattade ingenting då. Vad mossig musik.
Kassettbandet är borta sen länge. Blev tyvärr inte så mycket spelad. Först i sen vuxen ålder som jag fattade min dumhet. Johnny Cash är en legend. Vilka låtar, vilket liv, när jag såg filmen om honom.
Kanske ska återgälda Veikko genom att skänka honom cdn "Pray for the weekend". Vore kul att se honom digga The Ark.