söndag 17 juni 2007

Här kommer ett paket trots


Skicka iväg Elsa i ett paket. Gud förbjude. Men maken till trots den lilla damen gått in i är helt galet. Hon kan totalvägra att sätta sig i bilstolen, blir helt hysterisk och skriker "vill inte". Likadant kan det vara vid klädpåtagning och tandborstning. Hon blir helt till sig. Hon är ju bara två år men vilket trots.
Och både jag och Pia som är så snälla och konflikträdda. Shit vilket test hon utsätter oss för. Föräldraskapet är inte lätt. Inte trodde jag att man kunde bli så förgrymmat arg på sitt eget barn. Men det kan man. Och det måste man.
Men usch jag hatar att bli arg. Det känns så destruktivt och sitter i så länge på mig som en sur våt filt. Men gränser måste dras. Ilskan måste ventileras. Även om jag hellre sparar den tills tisdagens derby på Råsunda.