lördag 28 juli 2007

Simpsons jaha

Jag anser mig folklig och ganska mainstream överlag. Man måste ju hänga med många trender som arbetande i nöjesvärlden. Men vissa saker orkar jag inte hoppa på och engagera mig i trots omvärldens hysteri. Det kan bero på många orsaker. Att jag missat något från första början och sedan inte velat haka på. Försvarar mig genom att hävda ett visst mått av underground.

Här är några av mina "luckor":
Harry Potter till exempel. Har inte läst en rad. Inte sett en enda film.
Stieg Larsson. Alla har läst honom. Men jag: inte en rad. Vem var han?
Simpsons. Har inte satt mig in i tv-serien. Rycks kanske med nu när filmen gör succé redan efter en dag på biograferna. 57 000 besökare såg filmen på öppningsdagen. Det är den största öppningen någonsin i Sverige för en animerad film.