fredag 10 augusti 2007

Brinner för direktsändning

Älskar sända radio. Det är så levande och direkt. Och så den naturliga kopplingen med musik. I dagens sommarprat på Cityradion, närradion som den faktiskt heter i byhålan Smedjebacken, hade jag planerat en intervju med kommunalrådet Leif Nilsson. Den skulle handla om Risingsbo villområde som fyller 30, där jag också är uppväxt. Jag hade tänkt ställa tuffa frågor om varför det aldrig gjort något åt vägunderhållet på den förfallna hemmagatan Roths väg. Men politiker lyckas ändå dock alltid komma undan. Det ska inom det närmsta årets rustas upp på vägarna i området berättade Smedjebackens starke man.
Så där satt jag med förberedda tuffa frågor som istället fick bli hyllande positiva.
- Åhh va bra. Vilken positiv nyhet för de boende.
Se där. Lite av radions själ. Direkt, spännande och lite oväntat.
Men till lördagens fest kunde han inte komma även om jag erbjöd honom en rackabajsare. Han hjälpte mor i Kiruna med lite bestyr. Verkar vara en hyvens maktgubbe den där Nilsson.