tisdag 14 augusti 2007

Nedfall i derbytåget

Kolla mina armar. Kolla min min. Jag ser ut som gruvarbetare som just klivit av sitt skift i Svappavaara. Det stoft jag just fått över mig kommer från luftfiltret i tågkupéns tak. Jag har satt mig på det beryktade supportertåget som går direkt från Stockholm södra till Solna. Tåget är fullt av fulla bajare. Ramsor sjungs, det bankas på väggar och det hoppas så att hela vagnen gungar. Det är derbystämning när det är som bäst. Det bastuvarmt. Det är då det plötsligt faller något tungt radioaktivt regn över oss från ovan. Mörkt illaluktande stoft. Jag vet inte vad som kunnat samlats i systemet men hemskt var det. Långsamt föll det över oss utan att vi kunde ta betäckning.
Jag lyckades inte skydda min öl till skillnad från kompisarna Krille från Umeå och Mattias från Älvsjö. Funderade ett tag på om jag skulle dricka sörjan ändå, men nej tack.


På Norra fick vi stå på Råsunda. Bra tryck från klackarna. Synd att vi förlorade mot Djurgården.

Unga kids på väg mot arenan. Mycket ungt i klackarna på gott och ont.



Här är bilden från tåget och observera det radioaktiva stoftet som bländar linsen. Kolla också in den yngling som lyckas fånga ett nedfallande stoft mitt på sin fingerspets.