tisdag 2 oktober 2007

Jag faller sentomsider för bönderna

Fick träffa bönderna som ska få tv-tittarna att mysa av värme i höstmörkret. Pressträffen hölls på lantligaste miljö på Skansen i Stockholm.
Förutom mötet med de åtta bönderna visades även de tre första avsnitten av andra säsongen av "Bonde söker fru" i en iskall lada vid Bollnästorget.
Och jag måste säga att jag missat hela grejen med programmet förra hösten. Men det jag såg nu var så himla bra. Pinsamt, varmt, romantiskt, roligt och sorgligt - ja, här kommer alla känslorna på en och samma gång. Nu är jag såld på "Bonde söker fru". Ska följa varje avsnitt i höst. Gör det du med.
Enda missen TV4 gjort i år är att de valt ut fyra bönder som ska få träffa sina "dejter". De fyra utvalda baseras på dem som fått flest brev. Där gör TV4 fel för de missar flera goa personligheter som inte fick så många svar men som skulle bjudit på underbar tv-underhållning.