onsdag 31 oktober 2007

Uggla öppnar sig

Han skriver korta inlägg med snygga poänger. Han nitar oftast dit en klockren punch på slutet. Det är SÅ underhållande att läsa Magnus Ugglas blogg. Rebellen som tidigare aldrig sa något om sitt privatliv är nu som en öppen bok.
Som det här färska inlägget om sin dotter som han hittar i dunklet i soffan med sin pojkvän (och som ger en kalla kårar den dag min Elsa drar hem en pojk).

"Härom kvällen satt jag och kollade på ett program om ormar. Det handlade om världens fem största kramormar och det hela var en orgie i anakondor och pytonormar. Jag är livrädd för alla sorters ormar och satt faktiskt där och blev lite illa till mods. När programmet var slut gick jag ner i köket för att ta något att dricka och fick då mitt livs chock. Ur dunklet i vardagsrummet kunde jag skönja en jättelik orm där i soffan. Det visade sig snart att det inte var någon orm utan bara Agnes kille som kommit hem från Småland och runt hans hals låg Agnes ringlad som en nymatad nätpyton."