lördag 24 november 2007

Kickarnas fest

Vilken kick jag fick på gårdagens TT-fest. Alltså missförstå mig rätt; det var ingen ny drog jag testade eller så utan ett tv-klipp jag redigerat ihop visades för 160 personer i salongen på Teaterskeppet. Det var ett femminutersklipp med kändisar i lite roliga situationer. Kändisar vi mött under året.
Och det blev väldigt populärt. Skratten och haglade och för ett ögonblick, djupt nersjunken i salongen, förstod jag kicken en regissör kan få när biopubliken för första gången möter ens verk. Fantastisk känsla.
Kanske inte lika roligt om de buat eller inte skrattat alls.

Henrik Montgomery på Scanpix berättar något mjukt åt TT Spektras Kalle Dixelius.

Svenska Grafikbyråns hårdrocksrepresentant.

Sara Åkesson och Mimmi Fristorp på TT Spektras under en fin stund.

TT Spektras Erik Helmerson firade 40 år förra helgen men orkade ladda om för ytterligare en fest. Ett styrkebesked på ålderns höst för alla blivande 40-åringar (som jag).

Coverbandets sångare stod för en folklig repertoar. Men ormskinnskostymen hade inte gått hem i Smedjebacken.

TT-öl åt TT. Fint samarbete på festen. TT Spektras Daniel Åberg i bakgrunden har en blogg.


Samme Daniel Åberg pekade mot taket och sa "en uppochnervänd julgran är det här någon slags antikristjul vi ska fira?".