lördag 12 januari 2008

Vältränad Marko spökar

Kompisar hemifrån undrar om jag börjat träna igen. De har sett mig på bild i tidningen. Ett foto där jag står lutad mot ett träd efter ett motionspass och dricker Red bull. Jag är i bra form, slimmad och snygg.
Men det var då det. För många år sedan. Bilden är en så kallad genrebild som finns i arkivet hos bildbyrån Scanpix. Och så fort någon tidning vill bildsätta en artikel eller ett debattinlägg som handlar om motionsdrycker, jogging, hälsa eller dylikt så kan den dyka upp. Sökorden måste vara de nyss nämnda.
Ska kolla upp om jag få loss bilden till bloggen från den tiden jag var singel och vältränad. För aldrig är man i så bra form som ensam. Då tränar man för att få någon. Sedan när man har någon så kan man slappa i soffan, dricka cola och titta på bilder från förr.