onsdag 27 februari 2008

Linda Bengtzing tuttchockar

Linda Bengtzing är en otroligt energisk och spontan kvinna. Och öppen. Lite vulgär kanske. Eller vad vet jag. Jag blev bara lite omtumlad vid en stor spegel på Hotell Statt i Karlskrona där jag skulle ta häftiga klippbilder på henne.
Först pussar hon spegeln och lämnar ett fuktigt läppglans efter sig som hon genast torkar bort. Sedan kommer infallet. Hon trycker upp överkroppen mot spegeln och säger:
- Tuttarna också. Nädå, haha...
- Undrar om dom ger några avtryck, svarar spontana jag.
- Nej, det gör dom inte, skrattar hon vidare.
Först då reflekterar jag över vad jag sagt. Menar klappträdet jag att hennes bröst är för små för att ge avtryck? Nej, nej. Jag menar att de inte fuktar av sig mot spegeln. Nej, men vad säger jag nu. Alltså nu sätter vi punkt här för jag vet inte hur det här slutar...
Men jag kan säga: Sådan är hon Linda Bengtzing. Hon ger intryck.


Linda Bengzing intervjuas av Therese Nyberg.