tisdag 10 juni 2008

Fotbolls-EM tog fart

I går började fotbolls-EM på riktigt. Vilken match. Alltid lika skönt att tvåla dit italienarna. Men som Holland spelade bär det långt för de oranga.
Jag tror de snobbiga italienarna, vana med en domare som blåser så fort de faller, var väldigt konfunderade över svenska domaren Peter Fröjdfeldts nivå att inte blåsa frispark vid varje filmning. Vilket var korrekt. Jag gillar verkligen inte den biten i italiensk fotboll.
I natt har sovit oroligt. Konstigt. Brukar inte bli så involverad men i år känns fotbolls-EM extra stort. Jag sitter och fyller i resultaten i Sportbladets EM-bilaga, följer så många matcher jag kan och läser allt jag kommer över. Fotbolls-EM är extra intressant i år.
Tydligen sätter det spår i nattsömnen också. Hoppas nu det går bra för Sverige i kväll. Jag kommer sitta på helspänn och trots lite sömnbrist följa varje sekund med koncentrerat sinne.