onsdag 30 juli 2008

Jag får radioabstinens

Jag vill också vara som Frida Boisen. Hon och andra kändisar har under sommaren veckovis varit kompis med programledaren i "Morgonpasset" i P3. De sitter med, pratar en massa... väsentligheter och intervjuar gäster. Ett perfekt sommarjobb.
Jag drabbas verkligen av radioabstinens. Det är år nu sedan jag senast satt i en radiostudio. Hemma i Smedjebacken kunde jag alltid våldgästa stationen, spisa lite plattor, "tjåla" lite och känna mig cool. Radio är det roligaste som finns. Nu finns inte närradion kvar i bygden. Den har alltid överlevt. Så jag håller tummarna att den återuppstår.
Under tiden växer min radioabstinens till monumentala höjder medans jag avundsjukt dissar alla sommarpratare och allt som görs i radio.
Nä, jag är inte bitter - lider bara av abstinens...