tisdag 15 juli 2008

På toppen av Kebnekaise

I juni besegrade jag, far och bror min Kebnekaise. Fader vår ville ha med sig "grabbarna" upp på toppen som 60 årspresent. Här följer några bilder från vår fjällresa.

Det var en rejäl vandring visade det sig. Sex timmar upp till toppen och fem timmar ner. Rätt brant emellanåt och stenar som lätt kunde komma i rullning.

Här ser man topparna runt Kebnekaise-massivet.


Själva toppen var mindre och smalare än jag föreställt mig. Det var inte många som fick plats där uppe.

Väl uppe så stod man hänförd och såg ut över vidderna. En elfte del av Sverige skulle man kunna se. Vi hade lite moln i vägen för det. Här min bror Niklas.
Vi hade en kul strapats tillsammans. Att få komma sin far och för delen sin bror närmare var en upplevelse.

I fjälldalen blomstrade naturen.