fredag 12 september 2008

Egen spelning med Sugarplum Fairy

Borlänges stoltheter, bland flera, Sugarplum Fairy bjöd i veckan på en fantastisk akustisk spelning bara för TT. Helt magiskt, haha, när de framförde "The Escapalogist".
Jag träffade killarna för tio år sedan. Då jobbade jag på Dalademokraten i Borlänge och under vinjetten "Veckans dalaband" bokade jag in ett möte med killarna. Minns inte så mycket mer än så. Och hittar inte artikeln på nätet. Får kolla i DD:s arkiv vid tillfälle.
De supertrevliga killarna mindes. Kul.
Jag har alltid sett dem musikaliskt som Mando Diaos lillebröder, kopplingen finns där mellan Norén-pojkarna, lite valpigare, osäkrare och tamare. Men efter att tjuvlyssnad på nya plattan "The wild one" måste jag säga att de växer. Känns som de hittat efter det de sökt efter genom åren. Något lite mer eget.
Växte i respekt gjorde bandet också efter framförandet av "The Escapalogist" i promotorn Sandra Nordins lägenhet i Stockholm i onsdags. Det var verkligen bra. Tänk att få uppleva "privata" små spelningar genom jobbet. Det är riktiga "Halelujah moments"...