tisdag 21 oktober 2008

Gick tolv ronder med Paolos Robertos mat


I kväll har Paolo Roberto premiär på sin matlagningsserie "Primo Paolo" i TV4 plus. Den bygger på hans kokbok "Mina fastrars mat" som jag i höstas tog del av.
Jag skulle laga en Gnocchi di Patate con salsa di Pomodoro, gratinata al Forno. Jag kom hem från jobbet och dagis och tänkte att det här kan jag slänga ihop eftersom det var en enkel rätt av Paolo. Dessutom skrev han att det var en rätt som hans kids avdyrkade.
MEN den tog mig över två timmar att laga. Min dotter kan inte vänta med middagen. Den måste stå på bordet en viss tid så det blev till att slänga fiskpinnar i stekpannan och ordna en reservmiddag på sidan av.
Gnocchin fick jag laga färdig och spara till nästa dag. Så den som väntar på något gott...
Och då gick det snabbt, pang in i mikron så var det klart minuten senare.
Det var en smarrig rätt som jag tyvärr väntar med att laga nästa gång - tills de stressiga minnena lagt sig och jag har gott om tid (typ en helg).