lördag 20 december 2008

Missar dansbandsvärlden


Jag hoppas jag inte lovat för mycket i kväll. Jag sitter i en presshall i anslutning till Mälarforum i Strängnäs. Kommer inte att få komma in i arenan förrän vinnaren korats. Och då bara filma klippbilder i en kvart. Sedan tillbaka till presshallen för intervju med vinnaren.

Alltså inte läge för så mycket insupande av atmosfären i "Dansbandskampen". Dock kunde jag under den korta promenaden från parkeringen (åker egen bil med Daniel Åberg som reportersällskap) till pressentrén känna dofter av rödvin, se uppklädda damer dra i korta kjolar och notera bussar från Älvdalen.

Nu börjar sändningen. Jag ser den på en storbildsskärm i en sal som med uppfällda bordskivor på ryggarna och stolsrader för tankarna tillbaka till ett gymnasieprov i Högbergsskolan i Ludvika på 80-talet.

Hoppas jag får alla rätt i kväll (Scotts vinner).