onsdag 28 januari 2009

Elsas tvillingtankar

Intervju med Elsa, 3,5 år:

Hur känns det att få tvillingar som syskon?
- Bra.
Är det spännande?
- Ja.
Vad ska bebisarna heta?
- Meja tog jag först. Matilda, och sedan hittade jag på ett speciellt namn som är Vanilja. Mamma vill Emilia. Emma tycker farmor. Sedan tycker jag de skulle heta Vaididi, Outså, Gouti eller Obejbi.
Varför så konstiga namn?
- För att jag har lärt mig dom helt själv.
Hur ser mammas mage ut?
- Så här stor (visar med stora gester en rund ring runt magen) .
Vad brukar du säga till magen?
- Här är Elsa storasyster.
Brukar dom svara dig?
- Bib bib bib bop. Haha...
Vad är det första du ska säga till bebisarna när de kommer ut?
- Hej. Asolo.
Vad betyder det?
- Vet inte. Sen ska jag lyfta dom. Jag orkar nog det.
Båda två samtidigt?
- Nej en i taget. Dom vill nog det.
Längtar du till tvillingarna?
- Ja.