onsdag 11 februari 2009

Mando Diao är apor

Skivaktuella Mando Diao kände sig lite som positivspelare när dom spelade för TT. Lite som apor.
- Men vi är ju apor, poängterar Gustaf Norén i DD-Tv.
Min kära gamla Heavy filmar för mina forna tidning Dalademokraten. Se klippet där vår livespelning är en av grundpelarna i det 18 minuter långa inslaget!? (gör jag mer än tre minuter på TT blir det ramaskri).
Dessutom lyckas jag i klippet flika in en hälsning hem...
Kändes som att knyta ihop säcken lite. När jag var nöjesreporter på DD i slutet av 90-talet följde jag Mando Diao på talangtävlingar som Musik Direkt. Ynglingarna som stegade upp på Cozmos scen i Borlänge, och som alla snackade om, tyckte jag lät för jävliga. Dessutom var de så uppstudsiga. Slynglar.
Men i dag är de hur goa gubbar som helst. Och nya, mer dansanta, skivan "Give me fire" som släpps på fredag är kanon. Kolla in Borlängerockarna i kvällens "Popcirkus" i SVT.
Jag fick en inbjudan dit men lider fortfarande av hosta och förkylning. Väljer tv-soffan och värsta hemmabioljudet i stället samt en sväng om med min dotter...