tisdag 5 maj 2009

Hemmets tidningsdilemma

Det borde vara en mänsklig rättighet att få läsa tidningen varje dag. Men nu har jag hamnat i den sitsen att jag ibland knappt hinner.
Livet som trebarnfar tar all tid. Och är det något jag ogillar så är det att inte få läsa färdigt tidningen på morgon, eller i värsta fall inte ens få öppna den. Jag kan bli riktigt sur över det.
Med det jobb man har är det en förutsättning, kanske inte nu då allt fokus är på twinsen, men sedan. Jag kan inte komma tillbaka med ett halvårs blackout i nyhetsvärlden. Inte nog med tanke på att när man redan jobbade kunde få bannor på arbetsplatsen för att man inte läst någon artikel i kvällstidningen under helgen.
Nåja, relax Marko.
Inte hela världen. Verkligen inte hela världen.
Men stunden med tidningen på morgonen har nu byts ut mot en stillsam rofylld stund på kvällen. När ungarna är lagda kryper jag till kojs med tidningen.
Tyvärr börjar raderna hoppa rätt snabbt och tidningen blir min huvudkudde... och ändå inte läst.