måndag 11 maj 2009

Huddinge istället för Moskva

I dag kunde jag varit i Moskva och bevakat Eurovision. Men så är inte fallet. jag bara konstaterar att min kollega Anna Helmerson flyger till Ryssland i dag med sin kamera istället för mig.
Ett spännande jobb väntar för henne. I morgon ska Malena Ernman upp på scen i första semifinalen. Får se om jag med samma lidelse och uppmärksamhet orkar följa tävlingen i morgon kväll. Risken finns att jag somnar. Sömnbristen är stor här hemma.
På webben följer jag i mån av tid så klart allt vad mina kollegor har för sig. Tydligen kan inte Carola hålla sig borta från schlagern ens i Moskva berättar Aftonbladet, se ett videoklipp här, eller här, eller här.
Allt verkar som vanligt i schlagercampus. Inget nytt har hänt.
Men Moskva i maj är som Huddinge i oktober, enligt Petra Mede, och nu skiner solen i ett vårrusigt Huddinge. Jag tar ut twinsen på en promenad lyckligt nynnandes på Alcazars "Stay the night"...