torsdag 6 augusti 2009

Inga känslor för Anna Järvinen

Jag har dejtat henne länge nu. Men det klickar aldrig. Man kan tycka att förutsättningarna är de bästa med din finska bakgrund som extra kärlek men det går bara inte.
Jag är ledsen att ge upp dig Anna Järvinen. Kanske borde jag säga att det är mig det är fel på inte dig. Men i det här fallet är det kanske mer du. Tror det. Inbillar mig det.
Jag brukar alltid kolla in och även oftast falla för av musiktyckare unisont hyllade artister, som du Anna Järvinen. Som 2007 års debutalbum "Jag fick feeling" eller årets "Man var bland molnen". Jag har haft dig nära i lurarna (de nyss nämnda albumen), läst intressanta gripande artiklar om dig men med musiken får jag ingen feeling, ingen hisnande molnkänsla.
Kan inte riktigt peka exakt vad det beror på mer än att känslan aldrig infinner sig. Det är något med rösten, tonfallet och tråkiga låtar som gör att jag nu placerar dig i avdelningen "Musik jag inte tål eller förstår" tillsammans med Ulf Lundell och Lars Winnerbäck.
Vila frid i Anna. Sent ska syndaren vakna, kanske att jag en dag inser din storhet men nu låter jag dig dö...