söndag 23 augusti 2009

Linas matkasse är tom

Nu har vi avverkat vår första matprenumeration. Fem middagar körda till vår dörr. Ja, alltså råvaror med recept som vi fått tillaga.
Linas matkasse har bjussat på varierande menyer i varierande svårighetsgrad. Trodde nog att det skulle vara lite mer avancerat än det var.
Men varken jag eller min fru har varit särskilt förtjusta i helt vegetariska rätter. Visst vi kan äta en sallad men ruccolapasta med kikärter var ingen direkt höjdare. Vi stekte köttbullar till för att få den "matigare".
Jag tyckte inte heller om kyckling i basilikatomatsås med zucchini. Gillar inte mat i grytform.
Ugnsbakade rotfrukter med solrosfröpanerad sejfilé och ärtpesto var helt okej, dock inte som matlåda några dagar senare.
Men bäst var fläskfilé med fransk potatissallad, den fungerade perfekt som en finare fredagsmiddag för familjen.
Så sammanfattningvis kan man säga att i snitt tre av fem middagar var okej. Kanske att de inte riktigt fungerade på vår kräsna fyråriga dotter.
Men som avlastning för en storfamilj och lite ny inspiration i vardagens iblandet stereotypa husmanskost en kul grej. Lite vardagslyx men jag hade trott att det skulle vara lite mer krux än simpelt för min matlagningskonst. Matvarorna var färska, rediga och även lokalproducerade i vissa fall. En del basvaror blev över. Det var inget fel på dem.
Någon fortsättning av mattjänsten blir det ändå inte. Däremot provar vi någon annan av dem för nu ser vi dem överallt. Som Middagsfrid till exempel. Hoppas de har prova-på-priser.