tisdag 6 oktober 2009

Paul Stanleys svenska låt

Jag diggade låten som fan. Körde låten högt på repeat i min psykbunker på mitt jobb som har en fantastisk ljudanläggning i en ljudisolerad studio.
Men jag hade tills nyligen ingen aning om, eller om jag för tre år sedan förträngde och/eller inte hade en aning vem han var; att Andreas Carlsson i "Idol"-juryn skrivit låten. Den fantastiska explosionsmedryckande "Live to win", titelspåret på Paul Stanleys soloplatta 2006.
Visserligen tillsammans med Kiss-sångaren och Desmond Child men dessutom flera låtar på plattan. Det tyckar jag som gammalt Kiss-fan är stort.
Nu har också den eftertraktade svenske producenten med stomatolleendet släppt en biografi med namnet "Live to win". Måste betyda att han är rätt stolt över låten som han skrev åt Kiss-legendaren.