onsdag 2 december 2009

Kristian Luuk och bebissnack

Testade en tågresa på Kristian Luuk igår. Han ska leda "På spåret" i SVT på fredag. Jag tycker det blev ett kul inslag som jag slängde ihop på kort tid.
Se den här hos UNT.
När vi pratade "off the record", som det kallas när det inte är intervju längre, handlade vårt snack om bebisar.
Lite konstigt att stå och snacka barn med Luuk. Men han lyssnade imponerad och intresserat på hur jag hade det med tvillingar hemma.
Och jag undrade hur det var att gå in i en ny småbarnsperiod igen. Inga problem. Han är fortfarande en hejare på blöjbyten. Med frugan Carina Berg har han en tre månaders pojke som heter Holger.
Märkligt känsla varje gång man pratar barn med andra främmande män. Det är ett samtal som oftast lättar upp en grabbig jargong. En vibb av gemenskap. Gulligt sådant.
Men jag antar att vår unge manlige skribent på TT Spektra (han är 24 år) som tvingades lyssna till oss tyckte annat.
Det hade jag gjort för tio år sedan.