måndag 18 januari 2010

Dolph Lundgren har inte blicken


Dolph Lundgren regerar. Han dominerar. Så är det bara när man träffar de tre programledarna för Melodifestivalen.
Måns Zelmerlöw berättar att alla hans polare bara frågar om Dolph. Det är känslan när vi i dag på Tv-huset, visserligen träffar de tre separat, så är han den intressantast av dem. Den med stjärnstatus av rang. Kompis med Sylvester Stallone säger väl allt.
Vad han än hittar på under schlagerfesten lär det bli kul. Och bra tror jag. Alla tre.
Men han är en bjässe också kroppsligen. Därför blir jag lite besviken när han skakar hand med mig utan att se mig i ögonen, de har redan vandrat vidare till fotografen och reportern i vårt multimediagäng.
Samma sak när vi tackar för oss. Dolph Lundgren ser mig inte i ögonen. Jag som hade hoppats på den knallblå Ivan Drago-blicken spänd i mig så att jag är tvungen att vika undan med blicken. I stället blir jag besviken.
Dolph kommer att dansa som en schlagerfjäril men mig stack han inte som ett bi - ännu.