söndag 3 januari 2010

Sjukvårdsrådgivningen lurar mig

Hur mår du i dag då Marko?
Först blir jag glad och förvånad. Svensk sjukvård när den är som allra bäst tänker jag. Sjukvårdsrådgivningen ringer upp mig dagen efter jag varit i kontakt med dem för att höra hur jag har det.
Så ansvarsfullt.
Sådan omsorg.
Jag blir rörd där jag ligger nerbäddad i min säng.
Sedan säger hon:
Orkar du svara på några frågor?
Aha, de ringer enbart för att göra en undersökning. Kvinnan som ringer i dag verkar vara samma som svarade igår. Lite svårt, åtminstone för mig, att betygsätta henne och svara negativt. Så var visserligen inte fallet nu men tänk om.
Har du följt de råd du fick av sjukvårdsrådgivningen? Hur snabbt tycker du att din fråga behandlades?
Men egentligen borde de ha frågat:
Hur känns det att ha blivit omsorgsfullt mottagen av sjukvården för att sedan bli blåst?