fredag 19 februari 2010

Skrik ut era skivor i schlagertider

Läste en utmärkt artikel i senaste Situation Stockholm om musikutgivarläget i Sverige i dag. I dessa schlagertider dominerar Melodifestivalen och inte bara tv lägger sig platt för konkurrensen utan även skivbolagen.
Det är svårt att ge ut något annat just nu mitt i schlagercirkusen. Men det görs.
Som skivaktuella Shout out louds. Plattan "Work" landar i butikerna i dagarna.
För mig var det en enorm skön känsla att lämna schlagerrepetitioner och landa i en källare under Wallmans salonger där bandet har sin replokal. En som sig bör sunkig lokal med bråte överallt, bland annat en trave gamla toalettstolar!?
Här framförde de en magisk version av öppningsspåret "1999" inför mina två kameror. Här finns en länk till liveklippet hos UNT. Ett videoinslag som blev grymt (jag är annars min största och vassaste kritiker)