onsdag 17 mars 2010

Utslängd från skidtävling vid Slottet


I dag blev jag utslängd från Slottssprinten. Jag stod i mixade zonen tillsammans med en TT-reporter och filmade klippbilder på Charlotte Kalla.

Då knackade en engelskt representant mig på axeln och undrade vem jag filmade för.

SVT och några tv-kanaler får bara filma. Infront äger rättigheterna.

Jaha, men jag har blivit insläppt och ackrediterad. Det visade sig vara ett misstag av de i ackrediteringen. Jag hade ingen rätt att vara där.

Så vår intervju med Anna Haag och klippbilder från kvalloppen fick jag snällt glömma.

Jag fick inte ens filma utifrån in mot skidbanorna hävdade Infront-mannen. Jag fick ta stillbilder om jag skrev på ett papper om att inte filma. Äger han Stockholm? Kungen?

Sportens värld är helt sjuk med sina rättigheter. De tror sig ha rätt till att censurerar ute viss media. Deras sjukliga tilltag borde någongång prövas rättsligt.