söndag 3 oktober 2010

En dröm med Mack

I veckan gick en dröm i uppfyllelse. Med Mack Johansson.
Han är en grym solodebuterande artist uppvuxen i Västervik. Han är skivaktuell med "New Sweden", kolla gärna in den plattan. Bra osvensk americana med en kille vars namn gärna får spridas.
Jag frågade om han ville knalla med mig på Götgatan och samtidigt spela sin låt som tv-serien "True blood" har satt gaddarna i för den tredje säsongen.
Min dröm har alltid varit sedan jag började göra liveklipp med artister att gå på Götgatan i Stockholm med en artist som spelar på gitarr.
Resultatet med Mack blev lysande. Med en liten anmärkning. Jag skulle låst bländaren för nu fastnar den i autoläget på ljuset i himlen och därför blir Mack aningen för mörk för min smak.
Men nåja, drömmen gick i uppfyllelse med stormsteg. Nu återstår bara Drottninggatan.