onsdag 17 november 2010

Ingen schlagerfest - han åker Vasaloppet




Jag har lite Vasaloppsnoja. Därav uppgifterna jag skrev om nedan. Men jag tycker det är en högst relevant nyhet från dagens presskonferens med vinterns programledare i Melodifestivalen.
När tävlingsdelen Andra chansen går i Sundsvall lördag den 5 mars så är det Vasaloppet dagen efter (alltid första söndagen i mars).
Och eftersom jag åker Vasaloppet (bevakar inte tävlingen i Sundsvall) och eftersom Rickard Olsson var åkande reporter i år så undrade jag på dagens pk om han skulle åka Vasaloppet i vinter.

Han svarade:
- Jag ska trycka in det faktiskt, svarar han.
- Jag med, infliker Marie Serneholt.
- Jag tror vi kör i Sundsvall då så då kan man åka direkt. Det blir ingen efterfest i Sundsvall utan direkt till Vasaloppet. Det blir en svensk klassiker; Melodifestivalen först och sedan på söndagen Vasaloppet, säger Olsson.

En större bedrift gjorde dock Rickard Olssons kameraman Jon. Han bar 16 kg utrustning och åkte skidor med en stav i nio mil.
Kanske kan Melodifestivalens producent Henrik von Zweibergk haka på sin programledare efter Sundsvall och sända från fäders spår?