tisdag 23 november 2010

Mina fem bästa

Jag är sugen på en låtlista. Det var länge sedan nu.
Här kommer mina fem bästa låtar just nu:

Get some - Lykke Li
Tung djungelmarch som får en att hänga kvar som i en lian tio meter ovan en tiger.
Dansa din djävul - Petter
Petter är bäst. Men här ska egentligen alla "Så mycket bättre" låtar som "Stockholm i mitt hjärta" och "Mikrofonkåt" finnas inbakade. Enda frågan är: När kommer Pluras eminenta coverlåtar på Spotify?
White light moment - Tove Styrke
Trodde idolen skulle satsa på Paramore-attityd-punkig stil. I stället blev det disco a lá Kylie Minouge. Och jag köper det.
Love kills - Robyn
Ett albumspår så starkt att den står sig själv på min lista. Säger allt om Robyns låtskatt i år. Och minnena vandrar till den fantastiska konserten jag bevittnade med henne i Amsterdam. En interntaionell stjärna.
2 steg från paradise - Håkan Hellström
Han lyckas förnya sin annars kritiserade sångröst till något ännu mer nödigt och säreget, speciellt på detta titelspår från hans lysande senaste album. Den här är catchy.