måndag 29 november 2010

RedOne i Melodifestivalen

Sebastian Karlsson, Linda Sundblad, Shirley Clamp och Eric Saade. Tuff schlagermatch i Linköping (enda deltävlingen förutom finalen jag bevakar i vinter).
Just nu presenteras de sista tävlande i Melodifestivalen 2011 på en presskonferens i Värtahamnen i Stockholm. Jag är tyvärr inte där. Hade morgonpasset på mitt schema. Men jag följer presentationen via kvällsisarnas livesändningar.
Linda Pritchard, Linda Bengtzing, Lasse Stefanz, Nicke Borg, Melody Club och Love Generation som framför en låt av - RedOne! Jisses.
Ojoj, avslutningen i Malmö håller hög klass. Här blir det spännande.
Och vad kan man säga om startfälten i övrigt? Jag tycker det ser bra ut efter i dag. Det går inte att skaka fram så mycket bättre artister i Sverige. Visst med några få undantag men hallå det här blir fest.