söndag 9 januari 2011

För lätt på skidan

83 pannor i morse. Jag blir inte klok på vår våg som går som börsen upp och ner på samma dag.
Men okej om jag nu väger 83 så är jag verkligen en lättviktare vilket inte varit fallet på 20 år.
Problemet som kan, och kanske jag redan kan ha känt av, uppstått inför Vasaloppet är mina skidor. När jag köpte dem för fem år sedan vägde jag lugnt över 90 kg. Således är de inställda på en karl på 90 plus.
Vikten är viktig, hihi, vid köp av skidor.
Det innebär att svikten (böjen, mjukheten på spannet under trampdelen) på mina skidor är i dag felaktigt inställda. Det kan göra att jag har för hårda skidor och inte kan trycka ner dem tillräckligt med min nuvarande vikt. Jag får alltså svårare att få fäste, vallan biter sämre.
Men det sagt så är det dags att börja äta upp sig igen. Jag har en plan för nästa vecka som inkluderar allt...