lördag 29 januari 2011

Vill hitta rätt spår igen

Jag går på droger. Det stressar mig. Jag käkar penicillin och tar hostdämpande med morfin.
Egentligen är inte det stressmomentet utan det är att inte kunna träna inför Vasaloppet.
Det känns som jag står på ovallade skidor med extremt mycket bakhalt, såpass att jag blåser bakåt i motvinden hur mycket jag än anstränger mig.
En önskan, och ytterligare ett stressmoment, är att inom två veckor hinna med att skida ett så kallat seedningslopp så att jag slipper stå i tionde och sista startfältet i Sälen på Vasaloppet. Man rankar sitt resultat från ett annat oftast hälften så kort lopp och får då flytta fram i startfållorna baserat på den tid man åkt.
Jag vill gärna åka ett sånt lopp i Gävle nästa helg men klockan klämtar för mig. Måste bli frisk.
För två år sedan gav ett seedningslopp i Grängesberg en plats i åttonde startfältet. Det "tjänar" jag säkert en halvtimme på då man fastnar i första backen där över tiotusen Vasaloppsåkare åker samtidigt på alldeles för få spår.
Måste försöka tagga ner. Morfin ska ju vara lugnande. Undrar hur hispig jag egentligen är?


- Använder applikationen BlogPress från min smarta iPhone