tisdag 5 april 2011

Sågar tävling jag vann

Det är så roligt. Jag måste berätta.
Jag har dissat. Jag har bojkottat.
Så går jag och vinner.
Vi har på Scanpix varje månad en slags personalvård där vi utser månadens video och bild genom att nominera våra egna alster och sedan ha folkomröstning. Vinnararna och någon som röstat vinner biobiljetter.
Kul idé som sådan.
Men videoinslagen, och bilden för den delen, som vinner brukar oftast vara roliga inslag som "katt i träd" eller "känguru i bardisk". Djur eller klumpiga, konstiga människor. Sånt som vi kategoriserar som "udda" i vår videobutik.
Jag har ofta skickat sånt som jag ägnat timmar åt att få till med snygg, kanske till och med innovativ, redigering a la SVT:s "Kobra". Alltså sånt som jag varit mest nöjd med klippmässigt. Pretentiöst kanske?
Nåja.
"Månadens video" har mer handlat om "Månadens roligaste eller knasigaste video" så därför har jag på senare tid bojkottat genom att inte nominera något eget klipp. Men däremot varit med om att rösta.
Så i dag. Efter ett års tid gick jag och vann storslam.
Mitt "seriöst" klippta inslag med The Ark där jag låter varje medlem titta in i kameran och summera olika skeenden i bandet röstades fram som "Månadens video".
Jag som inte ens nominerat den. Dessutom lottades jag fram bland de röstande och vann ännu fler biobiljetter.
Här kan du se "Månadens bild" som blev två vinnare. Här kan du se "Månadens video" som jag vann.
Vad märkligt hur det kan slå tillbaka.
Jag kanske får lov att omvärdera mitt ställningstagande.
Någon som vill gå på bio?