torsdag 26 maj 2011

Jag står bakom Måns tv-karriär


Då har jag äntligen fått det bekräftat. Av mannen själv. Jag var visserligen tvungen att lägga orden i munnen på honom själv men han svalde hela betet.
Så var det. Så är det. Jag är mannen bakom Måns Zelmerlöws programledarkarriär.
- Det kommer jag berätta under varje intervju att det var Marko på Spektra, säger Måns med ett flin.

Det var så att vintern 2009 när Måns skulle tävla med "Hope & glory" i Melodifestivalen så träffades vi för en webbtvintervju. Min idé var att han i stället skulle tala direkt in i kameran om olika ämnen som jag valt ut. Han ställde upp på det.
Så vi spelade in i Humlegården i Stockholm. Måns var ambitiös. Han fick inte till det riktigt alltid så vi gjorde flera omtagningar. Jag var producenten - han programledaren.
Speciellt minns jag en isfläck som han skulle springa in på och glida på samtidigt som han satte en prata. Den tog vi om säkert tjugo gånger.
Här föddes programledaren Måns Zelmerlöw. Allsångsledaren som äger Sverige om en dryg månad. Bedöm själva här.

Nedan ser ni resultatet av dagens möte med Måns på plats på Skansen i Stockholm inför "Allsång på Skansen"-premiären om en månad.