torsdag 12 maj 2011

Tvillinghysteri i Eurovision

Tvillingar i media: I kväll får ni gnugga er ögon. Missa inte tvillingfajten i den andra semifinalen i Eurovision. Den mellan irländska Jedward och slovakiska Twiins.
Missa inte för den delen heller Eric Saades kamp för att bli finalpopulär. Här ett videoinslag jag knåpade ihop i morse. Eller vår rapport från Düsseldorf genom min kollega Angelica Karlsson.


Missa inte heller DN:s skribent Hanna Fahl och hennes eminenta tvillingkrönika i dagens tidning. Den slår med all tydlighet fast att det är skönt att mina flickor, Ida och Fanny, har världsrekord i olikheter för tvillingar. Men kanske att mina sjungande flickor ändå får tävla i Melodifestivalen 2029? Trots att de då kan möta Hanna Fahls framodlade supertwins byggda på arvsanlag från Danny och Carola.

Har du sett eller läst något om tvillingar i media? Tipsa mig på saavala@hotmail.com