tisdag 7 juni 2011

Finlands sak inte min

I kväll tar jag min videobazooka och hårdbevakar Sverige-Finland på Råsunda. Efterkommentarerna ska dammsugas in, bollen är rund och en match i taget. Floskel och klyschfritt i kväll hoppas jag.
Därför är det roligt att jag med min dubbeltolkade statusrad på Facebook skriver "jag är rädd för Mikael Forsell" och får "gilla" av min vän och kollega Mikael Forsell.
Nåja.
I kväll känner jag ingen ångest över sympatierna. Svenska fotbollslandslaget klappar mitt hjärta hårdast för. Kanske av gammal tradition, Finland står inte riktigt upp i samma klass som i ishockey men ändå ett hyfsat lag som kan smälla till mot bättre motstånd än San Marino.
Så jag säger det med respekt igen "jag är rädd för Mikael Forsell".



- Använder applikationen BlogPress från min smarta iPhone