tisdag 14 juni 2011

Knep och knåp inför TT-film


Jag håller på med knep och knåp på jobbet. Bokstavligen hos Uppdragsmedia. I dag kändes som dagis. Jag saknade bara fruktstunden.

Här försöker vi illustrera TT-gruppens olika avdelningar genom att klippa och lägga pussel med deras respektive loggor.
Kan bli något.
Jag håller på att sätta mitt tålamod på prov. Är frikopplad från min ordinarie tjänst som videoreporter på TT-Scanpix för att göra en reklamfilm om TT. Jag har fram till midsommar på mig. Och aldrig att jag haft två veckor på mig att göra ett nyhetsinslag. Allt jag gjort i flera års tid har handlat om snabbt intagande och sedan lika snabbt att läggas ut.
Det här filmprojektet testar verkligen mitt tålamod. Det är planering, intervjuer, grafik, musik, personer, tid och massa annat i luften - samtidigt.
Pressande. Men roligt.