tisdag 21 juni 2011

Tänker reklam

Hej. Jag känner mig som TV4-mannen.
Ständigt reklam i tankarna.
I dag fick jag en nyttig sittning med en reklamguru, eller låt oss kalla honom för företagsfilmproffs. Jag älskar när man synkar med någon i detaljer. Speciellt då det är ett hantverk man tror sig behärska. Det blir då oerhört givande och kreativt. Man går i gång på alla cylindrar i klippmaskinen.
Lika intressant var gårdagens besök på medieanalysföretaget Retriever. Här fick jag sitta med på ett möte där man gick igenom ett stort företags respons i media efter ett skandalreportage. Analysen var av rang. Tystnadsplikt råder så jag kan inget mer säga. Mötet filmade jag till reklamfilmen men inget ljud får återges därifrån.
Måste säga att de här två veckorna frikopplade från min nyhetstjänst varit oerhört nyttiga för mig. Dels för att jag lärt känna TT-gruppen bättre, dels för att jag kommer bära bitar med mig från reklamarbetet i nyhetsbevakningen.
Som med alla projekt är de så klart jätteroliga att ge sig i kast med, men de suger också mycket energi av en.
Nu är det bara att hänga kvar i baksuget och åka vidare på erfarenheten.


- Använder applikationen BlogPress från min smarta iPhone