fredag 2 september 2011

Elektriskt lunchkonsert


Det var en bisarr men trevlig känsla. Tänk er att se en rockkonsert mitt på dagen.
Passar en småbarnspappa som mig helt klart bättre än en sen klubbspelning.
Platsen var Musikplats Stockholm i Sveriges radio. På scenen i radiohuset stod Electric boys.
Gamla rockhjältar med ett jädrans groovy pondus och sväng som liveband. Och Conny Bloom är så cool.
Jag var först på plats utanför salongen. Vi var senare få på spelningen vilket gjorde den än mer intim. Omtumlade att se dem rocka från första parkett. Jag bambusade deras största hit.



Jag minns att jag köpte en maxisingel med "All lips and hips" när den kom. Den stod för något nytt och coolt i svensk rockmusik. Bara en sådan sak att inleda låten med sitar.
Elpojkarna rockade tydligen efterfesten på Rockbjörnen i veckan. Förstår det.
En halvtimme med Electric boys fick mig att glömma alla lunchhungerkänslor.

Jag rekommenderar en lunchkonsert. Nästa gång med Vincent Pontare.