fredag 28 oktober 2011





Det här talet höll jag på min 40 årsfest i kväll.
Det bästa med att bli 40:

1) Att ha fest så klart. Jag har räknat ner till den här dagen i fem års tid. Sjukt kan tyckas. Men betänk då att jag i morgon börjar planera min 50 årsfest. Skål!

2) Man börjar känna sig bekväm och snygg i slips. Fortfarande oskönt runt halsen dock. Men gubbvarning eller?

3) Jag vill inte längre vara med i Robinson eller annan dokusåpa. Som 40-åring har man viss värdighet och inte samma bekräftelsebehov längre. Att jag inte vill fläka ut mig längre kan ni läsa allt om på bloggen, twitter och Facebook.

4) Jag behöver inte visa leg på Systembolaget längre. Nja, den var dålig va?

5) Man får en extra semestervecka av företaget. Som om du skulle behöva det säger kanske somliga - "du är ledig 2-3 månader varje sommar". Det tänker jag fortsätta vara så långe jag har föräldradagar kvar.


- Använder BlogPress från min hypersmarta iPhone
Kom gärna med nyhetstips till marko.saavala@tt.se