torsdag 22 december 2011

Sista fempasset

Adjö fempass. Du var en jobbig jävel. Mycket mer än sex. Men nu är det slut.
I dag gjorde jag mitt sista morgonpass, eller säg nattpass, och det känns bra.
Nu börjar våra morgonpass klockan sex i stället. Det är en enorm skillnad. Den dära senare timmen känns som två intjänade sovtimmar.
Det har varit påfrestande. Man måste nästan sova i kapp timmen efter jobbet för att bli sig själv igen. Jag har inte kunnat, eller velat, varva ner så på dagen och till slut slår det tillbaka på en.
Man har varit zoombieliknande hemma, trött, sur och vresig.
Nu är det slut med det. Nu är jag en fisk - pigg som en mört i fortsättningen tills jag upptäcker att sexpasset är rätt tidigt det också.
God natt!


- Använder Blogpress skickad från min hypersmarta iPhone
- Har du nyhetstips? Mejla mig på marko.saavala@tt.se