tisdag 3 januari 2012

Minst nio mil till start

Man får abstinens på längden av att se Tour de ski på tv. Det är snö jag ser. Och skidspår.
Inte mycket av den varan hittills i vinter.
Min Vasaloppsstart känns fjärran. Visst det återstår drygt två månader men hittills har det bara blivit en mil på skidor (konstspår i Högbo) och motivation är inte på topp. Jag har inte tagit det på så stort allvar i vinter på grund av snöbrist och några svängar av förkylningar.
Kanske att man till våren handlar ett par rullskidor och parerar bättre för en dålig vinter och ändock en bättre förberedd teknik.
Kondisen nu är okej. Den behöver trimmas på alla plan. I skidspåret, med maten, i lungorna och i huvudet.
Var ska man börja?


- Använder Blogpress skickad från min hypersmarta iPhone
- Har du nyhetstips? Mejla mig på marko.saavala@tt.se