lördag 18 februari 2012





Inte helt fel i Rättvik. Beryktade Tolvåsspåret sägs vara ett av Sveriges vackraste skidspår.
Men också mördande kuperat.
Spåren preparerades senast i torsdags och höll inte riktigt måttet, rätt uppkörda. Inte är väl man i Stockholm bättre på detta. Kändes som Ågesta lätt matchat dessa spår i kvalité. Men inte i spårdragningen, upp och ner, genom kalhyggen, myrar och täta skogar.
Min urusla form sattes på yttersta prov. Men jag traggla mig igenom milspåret på 50 minuter. Fint så.
Nu är jag helt slut. Tillbaka till hotellet i Tällberg. Bastu och omladdning.
Sedan får vi se i vilken form jag och ni är för att mota Björn Ranelids orerande i kväll.
Nu kör vi!



- Bloggar med BlogPress från min supersmarta telefon.
- Har du nyhetstips? Mejla mig på marko.saavala@tt.se