måndag 19 mars 2012

Hovet är masstängt



I kväll spelar Leksand mot Djurgården i Stockholm. Hemmaplan för mig tänkte jag. Men nej DIF säljer biljetter bara till sina medlemmar så tji fick jag och alla andra exilmasar i stan.
Inte så juste av Djurgården som säger att man vill först och främst sälja biljetter till sina fans men i botten fruktar man säkert bara en masinvasion på Hovet.
Nu är det slutsålt ändå men hur snabbt hade det inte blivit om den mer rättvisa biljettförsäljningen fått gälla som används i Leksand och övriga arenor i Kvalserien. Öppet och först till kvarn.
Nåja, gör så då.
Min godhjärtade AIK-polare Sami har dock bjudit in mig till hans Viasat-soffa i kväll för att se matchen på tv. Det kallar jag fair play. Om han nu inte slänger fram ett kontrakt på vardagsrumsbordet och först kräver ett medlemskap i Black army för att se matchen hos honom.


- Bloggar med BlogPress från min supersmarta telefon.
- Har du nyhetstips? Mejla mig på marko.saavala@tt.se