lördag 4 augusti 2012

Murveltips i bloggform

Det här är mumma för en murvel. En ny blogg av och för journalister.
Journalisttips skapades och lanserades i helgen av SVT-medarbetarna Mikael Pettersson och Backa Elias Bondpä. Här finns redan en massa handfasta tips för oss.
Bland annat har jag lite dåligt samvete för mina manus till mina videoprator på jobbet. De skriver vi alla på redaktionen ut på papper innan vi går in i studion och läser in dem. Tänk vad mycket papper man skulle spara in på ett år.
Man behöver kanske inte använda Evernote och sin smarta telefon som Journalisttips hänvisar till. Kolla här. För mig skulle det räcka med att docka ur min laptop från skrivbordet och ta med den in i studion. Enkelt att göra sista korrigeringar direkt på skärmen också.
Får se vad som händer med tipsen. Jag har fortfarande en månad kvar av ledigheten. Tips till ledig murvel att göra under sin semester/föräldraledighet?