tisdag 28 augusti 2012

Smak av livsnjut




En konsertbiljett. Ett restaurangbesök på E-types krog. Och en wiskeyprovning.
Det är vad jag har kvar innan oktober.
Det har snart gått ett år sedan jag fyllde 40. Nu närmar sig slutet snart på många av presentkorten som har ett års giltighet.
I går betade jag av en choklad- och vinprovning med frugan inne i stan (tack till mina fina grannar). Underbart för smaklökarna. Förutom en mouse som smakade kaffe och ett Porteröl med små inslag av karaktär.
Att kaffe måste missbrukas så.
Men så är det väl med en ickekaffedrickande person som jag att mina smakförnimmelser sätter sig på tvären bara den finns en promille kaffeböna.
I övrigt var det en trevlig resa på smaklökarnas hav.


- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se