söndag 21 oktober 2012

Vikingakrubb kostar på




Skål vikingastajl!
Andra gången jag besöker E-Types vikingakrog Aifur i Gamla stan. Förra gången med kronprinsessan Victoria ofrivilligt till bords. Nu med frugan på tu man hand (och när hände det senaste 2010?). Jättetrevligt.
Jag tog ut min 40 årspresent på Aifur som mina kära kamrater på TT Spektras nöje pyntat. Det tog ett år men nu blev det av en vecka innan den gick ut och en vecka innan gubben blev 41.
Det är mysigt fornnordiskt inredd på Aifur. Nu är deras meny lite väl påkostad. Betalar man dyra pengar så ska man inte tycka att kräft- och räksoppan var lite blaskig men god. Inte heller att den ena älgfilén var lite för blodig och senig. Då får man sänka prisribban lite.
Men älskar att alla gäster får en offentlig presentation av värden som ropar ut typ "Hälsa Marko med sällskap välkomna hit i kväll!" och hela stället jublar och applåderar. Menar var händer något liknande?
Skål!

- bloggar med min supersmarta iPhone

- nyhetstips eller kommentarer mejlas till marko.saavala@tt.se